Monday, March 29, 2010

Sinar Pintar



tarikh: 27 mac 2010(sabtu)
masa : 10.00 pagi- 12 tgh hari
tempat : Perpustakaan Awan Negeri Terengganu

pada tanggal 27 mac 2010, seramai 11 orang dari opsyen Prasekolah IPG KDRI telah menjayakan program Sinar Pintar yang telah dianjurkan oleh Perpustakaan Negeri. saya dan beberapa rakan yang lain berperanan sebagai fasilitator bagi program Sinar Pintar. hampir 200 arang kanak-kanak yang menyertai program ini.

Antara aktiviti yang kami jalankan ialah kraftangan mudah seperti membuat doh (bagi kanak-kanak berumur 2 tahun-6 tahun), bermain pasir (bagi kanak-kanak 7 -10 tahun), dan membuat boneka (10-12 tahun).

di dapati program ini memberi pengalaman yang amat bermakna kepada saya kerana sambutan yang diberikan amat baik dari pelbagi pihak termasuklah ibu bapa kepada kanak-kanak sendiri.
saya juga tidak menjangkakan aktiviti yang dijalankan ini mendapat sambutan sedemikian rupa. namun hasil dari pengalaman kami, kami dapat melakukan yang terbaik untuk kanak-kanak tersebut.

saya berharap program seperti ini diteruskan supaya kita dapat membina kreativiti kanak-kanak dan membina kemahiran kanak-kanak untuk bersosial secara positif.

No comments:

Post a Comment